David
    Hej! Jag går andra året på Ljud & Bildskolan i Lund.
    Men jag är inte nöjd med min skola pga. oseriösa lärare och en otrivsam miljö.
    Jag skulle vilja byta till spetsutbildning i musik på Heleneholms gymnasium.
    Skulle det vara möjligt att hoppa in i årskurs två på Heleneholm eller måste man gå om hela årskurs 1?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är helt upp till mottagande skola att bedöma om de kan ta in dig där. Det beror ofta på vilka kurser och betyg du redan har - är det en spetsutbildning så kanske dom måste testa dig lite extra. Jag föreslår att du kontaktar dom så snart du kan och frågar om plats. /Lena, Syv