Mona
    Hej!
    Det är så att jag ska flytta till en annan kommun och då undrar jag om det går att byta skola när man ska börja sista terminen i gymnasiet eller måste jag vara kvar ?
    En annan fråga är kan man inte plugga sista terminen i distans och sedan åka till min skola när det är prov och så? Eftersom det kommer bli jobbigt att pendla fram och tillbaka två timmar varje dag.
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår att det blir trixigt och byta skola sista terminen. Det är dock din skola som avgör om dom kan erbjuda distansstudier sista terminen - det kan vara lite svårt eftersom i många kurser krävs närvaro och muntliga insatser men man kanske kan lösa det eftersom det gäller så kort tid. Du kanske ska boka tid med din Syv på skolan och diskutera alternativ utifrån din situation. /Lena, Syv