Mani
    Hej jag jag har kommit in på grundlärarprogrammet mot fritidshem men tänkte efter nästa antagning att söka istället till grundlärare f-3 frågan är, kommer mina högskolepoäng att sparas om jag kommer in på f-3 för att tänka läsa det istället, eller måste jag börja läsa om utbildningen f-3 på nytt som alla andra studenter eftersom jag har högskolepoäng ifrån samma läroutbildning tänkte jag.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Jämför vilka kurser som ingår i de två utbildningar under första termin. Om det är samma kurser borde de kunna tillgodoräknas. Om man kommer på ett program men sedan innan har godkända högskolepoäng (hp), ansöker man om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och får sedan svar om man kan hoppa över vissa delar av programmet.