Yosef

    Hej. Jag har valt fysik som område för mitt gymnasiearbete, men det går ganska dåligt just nu och expxerimentets resultat kommer att vara oförlitliga. Är det fortfarande möjligt för mig att få godkänt på gymnasiearbetet trots detta?

    • Anonym Kanin :

      Svaret är ja. Det är inte resultatet som avgör huruvida du blir godkänd eller ej, utan din hypotes och din metodik samt utförande av experimentet - i korthet hela processen. Många vetenskapliga studier misslyckas, som en massa annat, i verkliga världen. Ditt misslyckande är även det ett resultat som du tydligt bör redogöra för i din rapport. Exempel på det du skulle kunna redogöra för är varför experimentet inte fick sitt avsedda resultat. Fråga din handledare om du kör fast. Mvh.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Yosef, det är bara handledare för ditt gymnasiearbete som kan svara på det. SYV har inte kompetens i betygssättningen. Kan därför tyvärr inte ge dig svar på just den frågan. Beklagar detta.

    Vänligen
    ANNA