Cajsa
    Hej! Jag står nu i valet att välja gymnasieprogram. I framtiden skulle jag vilja bli förskolelärare och vill då gå barn och fritid. Jag har förstått att man måste läsa till vissa kurser för att få högskolebehörighet men kan jag läsa barn och fritid som ett lärlingsprogram och ändå få högskolebehörighet utan att läsa utökade kurser?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, enligt lag ska skolan kunna erbjuda dig kurser på ett yrkesprogram så du kan få en högskolebehörighet inom ramen för ditt program på 2500 kurspoäng. Ofta ligger då de högskoleförberedande kurserna inom skolans valbara kurspaket. /Lena, Syv