Gabriel

    Hej! Jag kommer inte att få fulla merit när jag tar min gymnasieexamen därför att jag läser endast Engelska 7 och Matte 5 samt att den utbildning jag vill söka till kräver grundbehörigheter i Engelska 6 och matte 4. Min fråga är: Är det möjligt att få det 0,5 merit som är kvar om jag läser vidare i komvux, det vill säga om jag läser språk steg 3,4 och 5 i komvux kommer jag då få fulla merit? Tack på förhand Gabriel

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Gabriel,
    du får 2.0 meritpoäng för engelska 7 och matematik 5. Det finns efter det endast 0.5 meritpoäng att få (detta pga totalt är max 2,5). Du får + 0.5 för godkänt betyg i moderna språk 3. (du behöver alltså inte läsa moderna språk 4 och 5 - i alla fall inte för att få meritpoäng, utan endast för kunskapernas skull i så fall).
    Mvh
    ANNA

    • : Ja, precis.
    • : Men är det möjligt att få det +0,5 i komvux?
    • Anna : Ja, det är möjligt.
    • : Tack så mycket.
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!
    Läs alla kommentarer