fatemeh
    Hej!
    jag har en utländsgymansieutbildning betyg med genomsnitt 17 . jag undrar om meritpoängen alltså kan jag få meritpoäng liksom svenskeleverna?
    OBS!
    Jag vet att jag får meritpoängskompensation men min Preliminärt
    meritvärde är 17 och jag får bara 2 poäng .
    kan jag läsa mattematik 5 för att få 0.5 poäng?eftersom man kan läsa 2.5 meritpoäng för att höja betyget.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Fatemeh,
    så som vi fick det förklarat för oss av Antagning.se så kan man inte i fall man fick Meritpoängskompensation - få ännu fler meritpoäng... så jag tror att svar på din fråga Tyvärr! är Nej. Men testa ställ den till Antagning.se och/eller till antagningsgruppen på det lärosäte (högskola eller universitet) som du vill söka till.

    Vänligen
    Julia SYV