Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sabrina;
    gratis hjälp i matte erbjuds av Mattecentrum, som driver www.matteboken.se och räknestugorna i ett 30-tal svenska städer. Se exempelvis översikt över Matematik 1 - innehåll i varje mattekurs är anpassad för repetition och/eller för självstudier.

    I fysik och kemi (och också inom matten) finns det kompletta formelsamligar. I Räknestugorna kan man ibland, om man har tur, få hjälp även i fysik och kemi, om de volontärer som arbetar där, besitter den kompetensen, men i första hand är det tänkt att det är i matten man ska få hjälp.

    Tips om Studieteknik - kan du se på gymnasieguiden.se/informeras/tips-om-studieteknik. Där finns det bl.a snabblänkar till några korta filmer med total speltid på under 22 minuter.