emilia

    Hej, jag ska välja gymnasie till höst och har en fråga. Jag har tänkt att gå i restaurang linje inriktning bageri, jag är i behov av stöd i skolan och har funderat en sak. Finns det möjlighet att gå gymnasiet under 4 år, sen undrar jag om det finns något inriktning där jag skulle kunna gå i mindre klass men där jag ändå kan gå i det program. Har ADD och behöver som sagt mycket stöd i skolan, bo även i stockholm men känner ännu inte till om det finns gymnasie med dess typ av stöd. Mvh Emilia

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emilia,

    det verkar vara så att det är endast fem gymnasieskolor som i Stockholms län erbjuder inriktning Bageri och Konditori (som är en av inriktningar på RL).  Så, du får gärna kontakta alla de fem skolor och fråga om de kan erbjuda det stödet som du behöver.
    angående förlänga utbildningstid - så kan rektor på gymnasiet ansöka hos din hemkommun om att få förlänga utb.tid för dig.
    *****
    Utbildningar på gymnasiesärskola är 4-åriga; vet ej om du kan gå på gymnasieSärskola. Man får inte göra det om man ej har dokumenterad utvecklingsstörning, nämligen.