Sofia
    Jag har tänkt att gå på hotell och turism för jag har hört att man kan få chanser att jobba utomlands där & jag skulle vilja jobba utomlands. Jag har läst att man kan jobba på hotell utomlands om man går den linjen men kan man få jobba på kryssningar?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, även om det inte finns garantier att du kan jobba på just kryssningar och på hotel utomlands så ger ju Hotel/turism just den utbildning du behöver för att kunna söka jobb inom dessa områden. Vissa gymnasiet kan erbjuda utlandspraktik men även om du praktiserar här i Sverige så ger ju det erfarenhet som kan vara väldigt bra om du söker jobb på kryssningsfartyg alternativt hotel./Lena, Syv