[email protected]

    Hej! Jag går mitt andra år på samhäll och kommer få F i kursen samhäll 2b eftersom jag har missat många delar. Jag undrar om jag har rättigheten att gå om kursen samhäll 2b under mitt tredje år på samhäll? Eftersom jag egentligen har lätt för kursen samhäll så vill jag endast vara inskriven i samhäll 2b men inte delta i undervisningen, det vill säga att jag endast skickar in och gör uppgifterna på egen hand. Är det möjligt? Tack på förhand.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det som är din rättighet- är att få göra en prövning i kursen, om du får F. Tidpunkten för prövningen är det skolan som bestämmer.
    Sedan är det inte förbjudet för din skola att låta dig gå om kursen: fråga på din skola om det; din Syv kan ta den frågan med rektorn men det är inte din rättighet så du kan få Nej som svar. Ytterst är det rektorn som är ansvarig.