Hej,
    om du fick examensbevis eller studiebevis, då kan du inte bli antagen till gymnasiet. Om man har genomfört utbildning på gymnasiets nationella program, kan man inte bli antagen till gymnasiet.
     Men i så fall kan man söka läsa gymnasiala kurser på komvux. Du söker till komvux i den kommunen där du är folkbokförd.
    Du kan också söka till folkhögskolorna. På allmänna kurser på folkhögskolorna kan man läsa mot omdöme om grundläggande behörighet.
    Vänligen
    ANNA