Kim
    Hej!
    Jag funderar om det är möjligt att gå i gymnasiet och studera någon universitetskurs på distans samtidigt?
    På helger eller kanske kvällar, eller får man inte det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så måste du alltid ha en grundläggande behörighet till utbildningar på universitetsnivå - det får du först när du har avslutat gymnasiet med en fullständig gymnasieexamen. /Lena, Syv
    ...nja, det blir nog svårt om det inte finns fler än du som vill läsa kursen - är det många som vill läsa kursen då kanske rektor kan kika på möjligheten att tråckla in den via Individuella val. Kolla vad som är möjligt på skolan om många vill fortsätta läsa italienska. /Lena, Syv
    • : Vet du om det finns något annat sätt att läsa kurser som inte erbjuds på skolan man går på? Jag läser Italienska 2 nu och skulle vilja läsa Italienska 3 nästa år, men det erbjuds inte på vår skola. Finns det något sätt att läsa Italienska 3 innan jag går ut gymnasiet?
    • : Vad synd :( Vi är bara tre som läser Italienska 2 och jag tror jag är den enda som vill läsa så mycket Italienska jag bara kan... Vill nämligen lära mig det flytande och kanske studera på universitet där direkt jag slutar gymnasiet, men jag vet inte riktigt hur det fungerar...