Elev
    Hej! Jag har kommit in på två folkhögskoleutbildningar och vill så gärna läsa båda... En är en yrkesutbildning på plats och den andra är en allmän kurs på distans med endast 6 digitala träffar per läsår. Nu undrar jag om det är möjligt att läsa båda, eller ifall jag bara kan gå en av dem? Ifall det är regler mot det?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecka! Känner inte till några förbud mot att läsa på fler än en folkhögskola samtidigt. Det är dock en ovanlig situation, för att folk brukar läsa på en folkhögskola "åt gången". :)
    Tänk på att du ska ha tid och ork att läsa på varje av de utbildningar som du kom in på så att du uppnår godkända betyg. Tänk också på att även om man läser på mer än heltid, så kan man - som max - få studiemedel från CSN för "endast" heltidsstudier, ej mer.
    Du kan också vända dig till folhögskolornas gemensam informationstjänst och ställa din fråga där.
    E-post: [email protected]
    Telefon: 08-796 00 50

    Studie- och yrkesvägledare