Emma
    Officer

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom Officersprogrammet kräver att du ska ha en högskolebehörighet så funkar ju ett högskoleförberedande program - vilket som - utmärkt. Men man kan även gå ett yrkesprogram och läsa till en högskolebehörighet - gör man det så går det ju också bra att söka Officersprogrammet. Dock kan vissa inriktningar inom Officersprogrammet kräva särskilda gymnasiekurser inom No.

    Man ska även ha genomfört en grundläggande militärutbildning först.

    Läs mer om Officersprogrammet här http://rekrytering.forsvarsmakten.se/sv/borja-har/utbildningar/befals-och-officersutbildning/officersprogrammet/

    /Lena, Syv