David
    Hej

    Jag jobbar heltid på natten och undrar om man kan läsa kurser på egen hand och sen göra ett slutprov och därmed få ett betyg på papper.

    En fråga till.
    Är naturkunskap A detsamma som fysik a, kemi a och biologi a ?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej David;

    man kan göra Prövningar. Kunskaper skaffar man sig på egen hand och letar var man kan anmäla sig; du, som inte längre är gymnasieelev, får göra prövningar i alla kommuner i hela Sverige, oavsett var du bor eller är skriven.
    Betyg från prövningar är lika mycket värd som betyget i slutet av en kurs.

    Naturkunskap A eller Fysik A eller Kemi A eller Biologi A är "gamla kurser"; sedan sista juni 2016 finns ingen möjlighet att få betyg i dem; utan det är nu motsvarande nya kurser som finns och i vilka man kan få betyg i. Se Tabell för utbyteskomplettering >>

    I kurserna inom Naturkunskap läser man Delar av kurser i fysik, kemi och biologi, inte hela dem.