zahra

    Jag undrar om min kommun inte erbjuder att göra slutprov/kursprov (istället för att läsa hela kursen dvs.endast göra slutprovet/prövning) i ett ämne, finns det möjlighet att göra slutprovet i en annan kommun ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    de som inte är gymnasieelever får göra prövningar i alla de olika svenska kommuner.
    De som är gymnasieelever får göra prövningar endast på sin egen gymnasieskola.
    Om du inte är gymnasieelev, kan du leta i hela Sverige och om du hittar var du kan anmäla dig - kan du göra prövning i vilken kommun du vill (eller snarare sagt, i den kommunen där du hittar möjlighet att anmäla dig).