Elliot
    Hej.
    Jag undrar utifall man har rätt att kunna göra prövning i kurser som inte är gymnasiegemensamma såsom Film och tv produktion, Dans etc?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Som gymnasieelev har man rätt att göra prövningar i kurser i vilka man fick F betyg och i obligatoriska kurser, om man ej kunde delta i undervisningen (oftast är det pga sjukdom eller lärarbrist); och det borde inte spela roll om det är estetiska kurser ...

    Som icke-gymnasieelev har man rätt anmäla sig till prövning i alla kurser, i vilka finns pågående undervisning .

    Studie- och yrkesvägledare