Nej, det tror jag inte är möjligt.
    Eftersom kursen naturkunskap 2 innehåller delar av kurser fysik1a, kemi1 och biologi1, då blir det en "total överlappning" alltså de 100poäng som nk2 ger finns redan spridda på de tre andra naturvetenskapliga kurser. Beslut i den frågan kommer ligga hos rektorn på komvux (om du läser mot examensbevis från komvux). Jag skulle inte godkänna detta.

    Det skulle i så fall bli som om samma kurs ingår i samma examensbevis två gånger, och det är inte OK.
    Jag blir extremt förvånad om någon rektor godkänner att alla de kurserna skulle tas in i examensbevis samtidigt.
    Vi på FRåGA SYV utfärdar inte examensbevis. Som SYV skulle jag inte sätta in i planeringen nk2 och de tre natur.vet.kurser som du nämner i din fråga. Detta för att det är en överlappning (dessutom en total sådan). Om endast kemi1 och nk2 --- eller biologi1 och nk2 skulle ingå i samma examensbevis (alltså inte de andra två naturvet.kurserna) då blir jag inte speciellt förvånad, för att sådant förekommer (om rektor gjorde bedömning att det är OK).