Anna

    Det är så att jag ska börja gymnasiet nästa år och vill byta från franska till spanska då jag börjar för att underlätta det för mig. Kan spanska helt flytande så kommer välja den svåraste nivån av moderna språk. Vilken nivå är det isåfall? Sen vill jag kanske även gå i hemspråk men vet inte om det är värt det... Ger det ens poäng?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Inom ämnet Moderna språk finns på gymnasiet kurserna 1-7, alltså är moderna språk 7 den svåraste.

    Modersmål (hemspråk) får på gymnasiet läsas i stället för moderna språk eller inom individuellt val. Inom individ.val läser man två 100p.-kurser, alltså om du läser Modersmål 1&2, slipper du läsa andra kurser/ämnen.