maria
    Hej, jag går första år på Na/Na och ska nu göra individuella val innan nästa läsår. Det är några kurser som jag tänkte ta nästa år, men jag vill också ta engelska 7 och matte 5, samt matte specialisering i år 3 (för att få meritpoäng). Men man har ju bara 200 poäng på individuella val, hur blir det då med resten av kurserna, kan jag fortfarande välja de som individuella val, fast utökat? Tack för svaret.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om de extra kurser du vill läsa får plats på ditt schema och skolan/rektor beviljar att du får läsa utökat program så är det inga problem att läsa mer än 2500 poäng. Det är dock rektor som bestämmer. /Lena, Syv