Hanna
    Hej!

    Jag gick om ettan i ett annat program och jag undrar om jag kan få höja mina betyg i de kurser jag redan läst i förra programmet? Är det bara när man fick f som det går att höja eller kan man också läsa kursen igen och få högre betyg trots att man hade E eller högre i den från tidigare linje?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Har man - av någon anledning - fler än Ett betyg i samma kurs, är det det Högre betyget som gäller. Att gå om redan godkända kurser är inte förbjudet men det är sällan som det finns möjlighet att göra det (det är inte en rättighet).

    Studie- och yrkesvägledare