Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej, om du är intresserad av yrket Fastighetsmäklare - var god se info på Framtid.se/yrke/fastighetsmäklare
    Yrket Fastighetsmäklare hör i Sverige till de så kallade "Reglerade yrken". Man behöver i Sverige bli Registrerad om man vill få lov att jobba som fastighetsmäklare. För att kunna bli registrerad, måste man uppfylla ett antal villkor - om vilken utbildning som krävs för att kunna bli registrerad var god se https://www.fragasyv.se/info/fastighetsmaklare
    Det snabbste/smidigaste vägen till fastighetsmäklaryrket ligger via ett 2årigt högskoleprogram som man läser på heltid. Man måste alltså ha minst 120 Högskolepoäng i de exakt specifika kurser (ej i vilka kurser som helst). Det finns också ett antal 3-åriga program inom "ekonomi-fastighetskunskap" som ger mer kunskap än det som är minimum för att kunna, i Sverige, bli registrerad som fastighetsmäklare.

    Liselotte