Clara
    Hej! Jag går mitt sista år på gymnasiet och håller på med mitt gymnasiearbete. Jag har just skrivit en väldigt stor uppsats inom sociologikursen och undrar om det är möjligt att använda den som mitt gymnasiearbete? Kan man kombindera gymnasiearbetet med uppsatser/arbeten från andra kurser?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Clara!
    Gymnasiearbete är en kurs á 100 poäng vilket betyder att en elev bör lägga 200 timmar för att genomföra den kursen, och detta oberoende av andra kurser. Med det sagt, så kan inte jag svara på om du kan ha samma tema för GA som du har för uppsats du har skrivit i en annan kurs - det är någonting du får ta upp med handledaren för GA på din skola.
    Vänligen
    ANNA