Swaleh adam
    Hej SYV. jag var klart med IB program May 2012, men det var fail. Nu vill jag förbättra mina betyg i Chemi, Matte och Fysik på komvux. Går det att göra omprovning och kombinera IB och svenska gymnasiet prov för att komma in till högskola Elektronik, maskinteknik, eller teknisk fysik? Det är svårt med IB.

    [Sorry my Swedish grammar is not good]

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ingen fara med svenskan - jag förstår alldeles utmärkt! Det du gör är att kontakta Komvux i din hemkommun och diskuterar med dom hur du kan läsa upp dina betyg. Du bör ju även göra högskoleprovet om du inte har gjort det ännu. /Lena, Syv