Bianca
    Jag fick precis reda på att jag inte kommit in på mitt förstahandsval (kom in på det andra). Tydligen hade intagningspoängen höjts rejält sen förra året. Men min fråga är om jag (om jag höjer mitt meritvärde) kan komma in på slutgiltiga antagningen ändå? Eller på reserven?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svårt att säga - preliminära antagningspoängen är inte alls ett säkert antagningsbesked utan bara ett resultat av första valomgången utifrån höstterminsbetyget. Mycket kan hända fram till slutbetyget. Du får dock en hum om hur det ser ut för er. Kanske kan din Syv på skolan visa statistik hur det har sett ut förr på just de skolor som du har valt? Hur mycket det brukar skilja sig fram till slutantagningen? /Lena, Syv