Aram
    Om man är behörig fast man inte har tillräckligt med merit kan man endå komma in på programmet med hp t.ex på tandläkar programmet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    ja, om man är behörig (har både grundläggande och särskild behörighet), och har gjort högskoleprovet, kan man komma in i HP-urvalsgruppen, även om man i betygsgrupper inte kommer in pga för lågt meritvärde.