Raghad
    Hej!
    Jag vet att man kan komma in på komvux innan 20 år om man har examen från gymnasiet.
    Fungerar då yrkesförberedande examen fårn gymnasiet på det tillfället?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    ja, det gör det.
    Om man har examensbevis eller studiebevis från gymnasiet, oavsett om det är högskoleförberedande- eller yrkesprogram - så tar komvux "in", alltså finns möjlighet att börja läsa på komvux, oavsett hur ung man är.