Kimia
    Hej,undrar om man kan komma in på läkarutbildningen ,om man kunkurrerar om utbildningsplats med samband att man fått höga poäng på högskoleprovet?,utan ha fått höga betyg på gymnasiet.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Ja, man kan komma in på en högskoleutbildning om man har tillräckligt högt resultat på Högskoleprovet.
    Man måste dock vara behörig, dvs ha minst betyg E i alla kurser för särskild behörighet & man måste alltid ha grundläggande behörighet till högskolestudier, om man vill komma in på en utbildning på högskola eller Universitet.
    Vänligen
    Liselotte
    SYV
    Liselotte