Jasmine
    Om man har ett betyg i alla ämnen utan matte alltså om man har F i matte kan man fortfarande komma in i ett sam- program?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Nä, du måste ha minst E i matte för att komma in på Sam. Du kan ansöka om att gå Preparandprogrammet, ett Introduktionsprogram som om du har tur går parallellt med Sam - vilket betyder att du läser Sam men med grundskolematte bredvid. En del gymnasier har så men inte alla. Kolla med din Syv på vilket sätt du kan välja till gymnasiet i ditt län.