Studie- och yrkesvägledare

    Hej! Kan man komplettera en kandidatutbildning med C-uppsatsen som enbart saknas då HS upphört/gått samman med annan HS? Och i så fall hur går man tillväga - vem kontaktar man, då i detta fall den andra HS påstår att det inte är möjligt överhuvudtaget.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    varje lärosäte i Sverige (högskola eller universitet) har väldigt mycket "att säga om" villkor för att kunna ta ut examen på det lärosätet. Så, i första hand skulle jag hänvisa till studievägledare på den institutionen där personen vill ta ut examen. Om svaret blev att det inte är möjligt på alla de lärosäten där personen vill ta ut examen, då skulle jag gå vidare och fråga UHR, universitets- och högskolerådet.
    Hälsningar
    Peter syv

    • Studie- och yrkesvägledare : Tack, Peter!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!