Anton
    Hej! Kan man lägga till naturkunskap 2 om man går t.ex ekonomi-ekonomi? Typ på individuellt val eller liknande och hur många timmar är naturkunskap 2? Sedan undrar jag vad man mer exakt får av naturkunskap 1 respektive naturkunskap 2.

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Anton, på Ekonomiprogrammet är det 300 poäng kurser inom Programfördjupningen som ingår. Naturkunskap 2 är en kurs á 100 poäng som får läsas som Programfördjupande på Ekonomiprogrammet.

    Individuellt val är det 200 poäng som alla elever på samtliga program som väljer. Det är mycket fritt att välja kurser i Individuellt val. De två begränsningar som finns här är: a) om man inte är behörig till att läsa kurser eller b) om skolan inte har möjlighet att erbjuda den kursen. Annars är det vilka som helst gymnasiekurser som man läsa inom Individuellt val.

    Programfördjupningar är det inte "vilka som helst kurser" utan det finns begränsningar. På Ekonomiprogrammet är listan på möjliga programfördjupande kurser ganska kort (jämfört med andra program).

    Vilka kurser som ingår i Programinriktningen kan du se på ett smidigt sätt - gå in på en skolans presentation på www.gymnasieguiden.se , t.ex. på den här presentationen http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/thoren-business-school-umea och till höger lite längre ner ser du alla program & inriktningar som erbjuds på just den skolan, klicka på VISA BESKRIVNING och du får se vad ingår i just den inriktningen.

    Du frågar också om vad man får av Naturkunskap 1 respektive Naturkunskap 2?
    Här får du en direkt länk http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/gymnasieutbildning/gymnasieskola/nak?tos=gy&subjectCode=nak&lang=sv där du kan se innehåll i olika kurser i ämnet Naturkunskap och vilka krav som ställs på elever för att få godkända betyg.
    Annars så är det så här: Naturkunskap 1b är en kurs som ingår i Ekonomiprogrammets Gymnasiegemensamma ämnen vilket betyder att utan att ha läst den kursen kan man inte ta ut gymnasieexamen från Ekonomiprogrammet. Naturkunskap 2 är inte en obligatorisk kurs på EK men om du behöver den för behörighet till en eftergymnasial utbildning blir den "obligatorisk" för dig. Dock kan du läsa den efter gymnasiet - t.ex. på komvux eller göra prövning i den - och på så sätt bli behörig till just en viss utbildning. Du kan ta ut examen från Ekonomiprogrammet utan att ha läst Naturkunskap 2.

    Jag hoppas att jag svarade på alla de frågor som du ställde. Var god återkom i fall jag missade ngt.
    bästa hälsningar
    Milla SYV


    Studie- och yrkesvägledare
    • : Hej! Jag undrade mer vad man kan likna natukunskap 2 med då jag inte hittade det på länken du skrev. Har hört att den kan liknas med fysik 1a, biologi 1a och kemi 1a men vet som sagt inte riktigt.
    • Mikael : På länken som du fick beskrivs alla olika kurser i naturkunskap, bläddra ner på sidan. I natur kunskap läses delar av kurser i fysik, kemi och biologi. Om man redan har betyg i fysik och kemi kanske behöver man inte läsa naturkunskap. Det finns ersättningsmöjligheter. Är naturkunskap en kurs som du behöver för behörighet till en eftergymnasial utbildning ? Med vänlig hälsning, Mikael syv
    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Anton,
    Naturkunskap innehåller delar av Fysik, Kemi och Biologi, det är en kort eller komplimerad version av Fysik, Kemi och Biologi - kan man kanske säga. I Fysik, kemi och biologi går man mer på djupet och på bredden - jämfört med Naturkunskap och det är inte så konstigt för att Naturkunskap 1b är 100 poäng och Naturkusnkap 2 är också 100 poäng men Fysik 1a är 150 poäng och Kemi 1 är en kurs á 100 poäng och detsamma gäller biologi.
    Man kan inte under 100 poäng Naturkunskap hinna läsa lika mycket som under 350 poäng /summa Fysik 1a, Kemi 1 och Biologi 1/.
    Jag skall se om kan lyckas klistra in här nere innehåll i kurserna naturkunskap 1b och 2 /kopiera från Skolverkets hemsida/.
    Mvh Mikael SYV
    NATURKUNSKAP 1b
    Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll:
    Frågor om hållbar utveckling: energi, klimat och ekosystempåverkan. Ekosystemtjänster, resursutnyttjande och ekosystemens bärkraft.
    Olika aspekter på hållbar utveckling, till exempel vad gäller konsumtion, resursfördelning, mänskliga rättigheter och jämställdhet.
    Samband mellan individens hälsa, dagliga vanor och livsstilar i samhället, till exempel i fråga om träning, kost, droger, konsumtion och påverkan på miljön. Hur naturvetenskap kan användas som utgångspunkt vid kritisk granskning av budskap och normer i medierna.
    Naturvetenskapliga aspekter på, reflektion över och diskussion kring normer, rörande människans sexualitet, lust, relationer och sexuella hälsa.
    Evolutionära aspekter och etiska perspektiv på bioteknikens möjligheter och konsekvenser för mänsklighetens utveckling och för biologisk mångfald. Cellen och livets minsta delar som utgångspunkt för diskussioner om till exempel genteknik och andra aktuella forskningsområden.
    Naturvetenskapliga arbetsmetoder, till exempel observationer, klassificering, mätningar och experiment samt etiska förhållningssätt kopplade till det naturvetenskapliga utforskandet.
    Naturvetenskapligt förhållningssätt, hur man ställer frågor som går att undersöka naturvetenskapligt och hur man går till väga för att ställa företeelser i omvärlden under prövning.
    Hur naturvetenskap kan granskas kritiskt samt hur ett naturvetenskapligt förhållningssätt kan användas för att kritisk pröva ovetenskapligt grundade påståenden.
    Kunskapskrav i tabellform (öppnas i nytt fönster)
    Kunskapskrav

    Betyget E
    Eleven kan översiktligt diskutera frågor med naturvetenskapligt innehåll som har betydelse för individ och samhälle. I diskussionen använder eleven kunskaper om naturvetenskap för att ställa enkla frågor samt för att ge enkla förklaringar och argument. Dessutom kan eleven ge några exempel på tänkbara ställningstaganden eller handlingsalternativ samt ger enkla argument för dessa.
    Eleven kan översiktligt redogöra för hur människokroppen är uppbyggd och fungerar i växelverkan med omgivningen samt hur kroppen påverkas av livsstilen. I samband med redogörelsen kan eleven översiktligt diskutera konsekvenser av olika livsstilar såväl för individens hälsa som för folkhälsan och miljön samt underbygger diskussionen med enkla argument.
    Eleven kan ge några utförliga exempel på hur naturvetenskap kan kopplas till hållbar utveckling. Utifrån exemplen drar eleven enkla slutsatser och föreslår några handlingsalternativ samt ger enkla argument för dessa.
    Eleven kan översiktligt beskriva hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning. Vidare föreslår och utför eleven en enkel naturvetenskaplig undersökning och redogör översiktligt för den. Dessutom kan eleven ge enkla exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning, samt diskuterar översiktligt utifrån något exempel på vilket sätt en naturvetenskaplig teori har haft betydelse för samhällets framväxt.
    Betyget D
    Betyget D innebär att kunskapskraven för E och till övervägande del för C är uppfyllda.
    Betyget C
    Eleven kan utförligt diskutera frågor med naturvetenskapligt innehåll som har betydelse för individ och samhälle. I diskussionen använder eleven kunskaper om naturvetenskap för att ställa utforskande frågor samt för att ge förklaringar och argument. Dessutom kan eleven ge några exempel på tänkbara ställningstaganden eller handlingsalternativ samt ger välgrundade argument för dessa.
    Eleven kan utförligt redogöra för hur människokroppen är uppbyggd och fungerar i växelverkan med omgivningen samt hur kroppen påverkas av livsstilen. I samband med redogörelsen kan eleven utförligt diskutera konsekvenser av olika livsstilar såväl för individens hälsa som för folkhälsan och miljön samt underbygger diskussionen med välgrundade argument.
    Eleven kan ge några utförliga exempel på hur naturvetenskap kan kopplas till hållbar utveckling. Utifrån exemplen drar eleven välgrundade slutsatser och föreslår några handlingsalternativ samt ger välgrundade argument för dessa.
    Eleven kan översiktligt beskriva hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning. Vidare föreslår och utför eleven en enkel naturvetenskaplig undersökning och redogör utförligt för den. Dessutom kan eleven ge enkla exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning, samt diskuterar utförligt utifrån några exempel på vilket sätt naturvetenskapliga teorier har haft betydelse för samhällets framväxt.
    Betyget B
    Betyget B innebär att kunskapskraven för C och till övervägande del för A är uppfyllda.
    Betyget A
    Eleven kan utförligt och nyanserat diskutera frågor med naturvetenskapligt innehåll som har betydelse för individ och samhälle. I diskussionen använder eleven kunskaper om naturvetenskap för att ställa utforskande frågor samt för att ge komplexa förklaringar och argument. Dessutom kan eleven ge några exempel på tänkbara ställningstaganden eller handlingsalternativ samt ger välgrundade och nyanserade argument för dessa.
    Eleven kan utförligt och nyanserat redogöra för hur människokroppen är uppbyggd och fungerar i växelverkan med omgivningen samt hur kroppen påverkas av livsstilen. I samband med redogörelsen kan eleven utförligt och nyanserat diskutera konsekvenser av olika livsstilar såväl för individens hälsa som för folkhälsan och miljön samt underbygger diskussionen med välgrundade och nyanserade argument.
    Eleven kan ge några utförliga exempel på hur naturvetenskap kan kopplas till hållbar utveckling. Utifrån exemplen drar eleven välgrundade och nyanserade slutsatser och föreslår några handlingsalternativ samt ger välgrundade och nyanserade argument för dessa.
    Eleven kan översiktligt beskriva hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning. Vidare föreslår och utför eleven en enkel naturvetenskaplig undersökning och redogör utförligt och nyanserat för den. Dessutom kan eleven ge enkla exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning, samt diskuterar utförligt och nyanserat utifrån några exempel på vilket sätt naturvetenskapliga teorier har haft betydelse för samhällets framväxt.

    NATURKUNSKAP 2
    Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll:
    Universums utveckling som förklaring till materians uppkomst och jordens sammansättning.
    Materians uppbyggnad, ämnens egenskaper, växelverkan, kretslopp och oförstörbarhet. Samband och skillnader mellan energi och materia.
    Evolutionens mekanismer och organismers utveckling. Hur livets villkor och ekologi kan studeras på olika nivåer.
    Människokroppens organ och organsystem, deras uppbyggnad, funktion, evolutionära utveckling och växelverkan med omgivningen.
    Organiska och oorganiska ämnen i vardag och samhälle. Industriella processer, teknikutveckling och miljöperspektiv som rör framställning av moderna material, livsmedel och andra produkter.
    Naturvetenskapliga arbetsmetoder, till exempel observationer, klassificering, mätningar och experiment samt etiska förhållningssätt och estetiska upplevelser kopplade till det naturvetenskapliga utforskandet.
    Naturvetenskapligt förhållningssätt, hur man ställer frågor som går att pröva naturvetenskapligt och hur man går till väga för att ställa företeelser i omvärlden under prövning.
    Hur naturvetenskap kan granskas kritiskt samt hur ett naturvetenskapligt förhållningssätt kan användas för att kritisk pröva ovetenskapligt grundade påståenden.
    Naturvetenskapens betydelse för mänsklighetens kultur och världsbild. Upptäckter och framsteg inom till exempel medicin, energi och materialutveckling ur historiska, nutida och framtida perspektiv.
    Kunskapskrav i tabellform (öppnas i nytt fönster)
    Kunskapskrav

    Betyget E
    Eleven kan översiktligt diskutera frågor med naturvetenskapligt innehåll som har betydelse för individ och samhälle. I diskussionen använder eleven kunskaper om naturvetenskap för att ställa utforskande frågor samt för att ge enkla förklaringar och argument. Dessutom kan eleven ge några exempel på tänkbara ställningstaganden eller handlingsalternativ samt ger enkla argument för dessa.
    Eleven kan översiktligt redogöra för hur människokroppen är uppbyggd och fungerar i växelverkan med omgivningen samt hur kroppen påverkas av livsstilen och miljön. I samband med redogörelsen kan eleven översiktligt diskutera konsekvenser av olika livsstilar och miljöpåverkan såväl för individens hälsa som för folkhälsan samt underbygger diskussionen med enkla argument.
    Eleven kan ge några utförliga exempel, från flera olika områden, på hur naturvetenskap kan kopplas till hållbar utveckling. Utifrån exemplen drar eleven enkla slutsatser och föreslår några handlingsalternativ samt ger enkla argument för dessa.
    Eleven kan översiktligt beskriva, inom flera olika områden, hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning. Vidare utför eleven en enkel naturvetenskaplig undersökning samt redogör översiktligt för den och värderar den med enkla omdömen. Dessutom kan eleven ge enkla exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning, samt diskuterar översiktligt utifrån något exempel på vilket sätt en naturvetenskaplig teori har haft betydelse för samhällets framväxt och för människans världsbild.
    Betyget D
    Betyget D innebär att kunskapskraven för E och till övervägande del för C är uppfyllda.
    Betyget C
    Eleven kan utförligt diskutera frågor med naturvetenskapligt innehåll som har betydelse för individ och samhälle. I diskussionen använder eleven kunskaper om naturvetenskap för att ställa utforskande frågor samt för att ge förklaringar och argument. Dessutom kan eleven ge några exempel på tänkbara ställningstaganden eller handlingsalternativ samt ger välgrundade argument för dessa.
    Eleven kan utförligt redogöra för hur människokroppen är uppbyggd och fungerar i växelverkan med omgivningen samt hur kroppen påverkas av livsstilen och miljön. I samband med redogörelsen kan eleven utförligt diskutera konsekvenser av olika livsstilar och miljöpåverkan såväl för individens hälsa som för folkhälsan samt underbygger diskussionen med välgrundade argument.
    Eleven kan ge några utförliga exempel, från flera olika områden, på hur naturvetenskap kan kopplas till hållbar utveckling. Utifrån exemplen drar eleven välgrundade slutsatser och föreslår några handlingsalternativ samt ger välgrundade argument för dessa.
    Eleven kan utförligt beskriva, inom flera olika områden, hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning. Vidare utför eleven en enkel naturvetenskaplig undersökning samt redogör utförligt för den och värderar den med nyanserade omdömen. Dessutom kan eleven ge exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning, samt diskuterar utförligt utifrån några exempel på vilket sätt naturvetenskapliga teorier har haft betydelse för samhällets framväxt och för människans världsbild.
    Betyget B
    Betyget B innebär att kunskapskraven för C och till övervägande del för A är uppfyllda.
    Betyget A
    Eleven kan utförligt och nyanserat diskutera frågor med naturvetenskapligt innehåll som har betydelse för individ och samhälle. I diskussionen använder eleven kunskaper om naturvetenskap för att ställa utforskande frågor samt för att ge komplexa förklaringar och argument. Dessutom kan eleven ge några exempel på tänkbara ställningstaganden eller handlingsalternativ samt ger välgrundade och nyanserade argument för dessa.
    Eleven kan utförligt och nyanserat redogöra för hur människokroppen är uppbyggd och fungerar i växelverkan med omgivningen samt hur kroppen påverkas av livsstilen och miljön. I samband med redogörelsen kan eleven utförligt och nyanserat diskutera konsekvenser av olika livsstilar och miljöpåverkan såväl för individens hälsa som för folkhälsan samt underbygger diskussionen med välgrundade och nyanserade argument.
    Eleven kan ge några utförliga exempel, från flera olika områden, på hur naturvetenskap kan kopplas till hållbar utveckling. Utifrån exemplen drar eleven välgrundade och nyanserade slutsatser och föreslår några handlingsalternativ samt ger välgrundade och nyanserade argument för dessa.
    Eleven kan utförligt och nyanserat beskriva, inom flera olika områden, hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning. Vidare utför eleven en enkel naturvetenskaplig undersökning samt redogör utförligt och nyanserat för den, värderar den med nyanserade omdömen och ger förslag på hur den kan förbättras. Dessutom kan eleven ge komplexa exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning, samt diskuterar utförligt och nyanserat utifrån några exempel på vilket sätt naturvetenskapliga teorier har haft betydelse för samhällets framväxt och för människans världsbild.

    Frågor och svar taggade med 'praktik' (155 st.)

    • Siya

      Hur ser arbetsmarknad ut?

      Hej! Funderar på att läsa Data Engineer på YH. Undrar om det är lätt att ordna praktikplats själv och hur det ser ut arbetsmarknad efter utbildningen.

      Milla : : Hejsan,generellt sett är det lätt att få LiA-plats och senare jobb efter examen från yrkeshögskola. Det beror på att YH-utbildningar beviljas start endast om bedömning av experter har gjorts att... Läs hela svaret
    • Julle

      Tips på yrken? Utbildningar mm?

      Hej. Jag vet inte vad jag vill göra. Jag är 24år och känner att jag bara vill ha ett stabilt jobb. Bor ej hemma och har två hundar därav är långa studier svårt. För tillfället jobbar jag natt som Undersköterska på sjukhus,...

      Milla : : Hej!Det ser ut som att du befinner dig i en utmanande situation där du söker efter en stabil karriärväg som samtidigt tar hänsyn till dina personliga behov och preferenser. Här är några... Läs hela svaret
    • Anetteogbuka

      Vilket yrke funkar?

      Hej. Jag är idag förskollärare men känner att jag inte kan fortsätta i det yrket pga stressnivån bland annat. Gjorde ett test där jag fick resultat: Den redlige systematikern Du uppskattar arbetsuppgifter med krav på struktur och ordning i samklang...

      Milla : : Hejsan!Det låter, utifrån information som finns i din fråga, som att du har ett starkt "dragning" till struktur och ordning, samtidigt som du värdesätter kreativitet och variation. Att vara en redlig... Läs hela svaret
    • frotyfeet

      Psykoterapeut - handledning?

      Hej! Den som strävar efter att bli psykoterapeut ska delta i 40 timmar individuell handledning. Hur hittar jag handledare och en arbetsplats där jag kan genomföra min praktik? Vilka arbetsplatser är lämpliga och tar emot aspirerande psykoterapeuter.

      Milla : : Hej!Att hitta en handledare och en lämplig arbetsplats för praktik som aspirerande psykoterapeut kan vara en utmaning, men det finns flera sätt att gå tillväga:1. **Kontakta lokala terapicenter eller... Läs hela svaret
    • Helena9w730

      varför är praktiken så svår i lärling?

      hej jag går på vård och omsorg programmet i första året och jag tänkte fråga om APL platserna just nu har jag gåt en månad i ett äldreboende och jag tyckte att det var väldigt svårt inte för att jag inte kan lära...

      Milla : : Hej,jag tycker det är väldigt olyckligt att du upplever din APL-tid på det sättet som du gör. Du har rätt att känna det du känner; dina upplevelser är rätt för... Läs hela svaret
    • Elev.11

      APL / Praktik i gymnasiet utomlands?

      Hej. Jag går ett program som heter naturturism och har minst 15 veckors apl. Jag går i 1:an och funderar lite på hur praktiken fungerar både nu till våren, och åren framöver. Jag är väldigt sugen på att åka utomlands under...

      Milla : : Hejsan,kika gärna på svaret som gavs i tråden på fragasyv.se/fragor/kan-man-ha-utbildning-utomlands? På frågan om det finns någon förening som hjälper till med att... Läs hela svaret
    • Pia

      Vill byta gymnasieskola?

      Hej ! Jag är 19 år gammal, jag bor i Sundbyberg. .Jag studerar i yrkesgymnasiet men jag vill byta från den skolan för att de har två veckor praktik och två veckor studerar man i skolan och jag känner att det inte riktigt passar mig. Jag är intresserad av vård och omsorg.

      Milla : : Hej,av din fråga förstår jag att du läser som Lärling (alltså hälften av studietiden förväntas du vara på en praktik-plats, vilket man gör om man läser som lärling).... Läs hela svaret
    • Matilda113

      Hur söker jag en praktikplats?

      Hej jag studerar till Svetsare på komvux och ska ha praktik i några veckor längre fram i utbildningen. Jag tänkte börja söka på egen hand i god tid och har hittat en hel del företag. Vissa av dessa företag har jag sett söker folk ibland....

      Milla : : Hej, jag rekommenderar jag att du skickar ett välformulerat brev via e-post där du presenterar dig själv, förklarar ditt intresse för yrket Svetsare och frågar om möjligheterna att... Läs hela svaret
    • Saul

      Som en LIA praktikant, har jag rätt till ledighet under röda dagar?

      Hej! Är väldigt oerfaren om hur arbetsvillkor fungerar för en LIA praktikant. Jag ska ut på en LIA nu under våren och undrar om jag kommer att ha möjlighet för ledighet under påsk perioden. Jag känner till att det kan vara så att man...

      Milla : : Hej,kan tyvärr inte ge dig ett säkert svar för att jag är inte expert på just det område. Det är mer än juridisk fråga än... Läs hela svaret
    • Elev

      Hur ska jag göra?

      Hej, det är så att jag hade en dålig upplevelse När det gäller min praktikplats på syv programmet. Kan det på verka till att bli vägledare? För min handledare sa till mig "om inte detta hade varit din första praktik så hade jag...

      Anna: : Hej Naomi!Jag råder dig prata med lärarna på SYV-programmet: säg till dem precis som det är, berätta vad som hände och var ärlig med vad du känner och tänker på.... Läs hela svaret
    • Student

      Vart kan en statsvetare student söka Internship?

      Hej ! jag läser mitt första år på Statsvetare programmet och funderar över sommaren , jag vill gärna jobba med något inom min utbildning. jag vill göra min praktik i Regeringskansliet , och vill skapa mig lite kunskap och erfarenhet innan dess. Vilka...

      Anna: : Hej Hamdi!Jag råder dig ställa din fråga till studievägledare på din institution. Hen jobbar direkt med frågor som rör din utbildning och kan tusen ggr mer om just... Läs hela svaret
    • Jennifer

      Praktik i 3:an strunta i den?

      Hej! Jag går sista året på vård och omsorgsprogrammet. Jag valde fel och har inte velat och kommer inte vilja jobba inom vården efter det här. Därav är jag inte så jätte pepp på att nu ha praktik i 4 veckor. Undrar därmed vad...

      Anna: : Hej Jennifer,om du struntar i praktiken som pågår i fyra veckor så kommer du1. bli av med studiebidraget från CSN (på grund av skolk)2. du kommer inte bli godkänt i den kursen som... Läs hela svaret
    • Kata

      Varför behöver jag praktisera fler måndader till om jag redan jobbar?

      Hej, Jag pugga till barnskötare och grund av ekonomisk svårigheter behöved jag gå ner till 50% studietakt och jobba 50%. Mitt fråga är: jag jobbar som vikariat i den förskola var göra jag min APL, så jag där hela tiden, gör samma sak...

      Peter: : Hej Kata!Praktik som ingår inom en utbildning (för utbildningar på gymnasial nivå, APL, ArbetsPlatsförlagt Lärande) ska genomföras enligt... Läs hela svaret
    • Cornelia

      Vad blir konsekvenserna av att inte ha APL?

      Hej! Jag går sista året på frisörlinjen och jag trivs inte alls. Jag klarar inte av pressen som kommer i samband med att ta emot kunder och ha APL. Jag vet att jag inte kan ta examen om jag tar bort APL men att jag fortfarande får studiebevis. Jag undrar hur...

      Mikael: : Hej, om du inte deltar i APL så är det skolk och du blir av med studiehjälpen från CSN. Du kommer inte heller uppfylla kraven för examensbevis och får ett studiebevis som du på... Läs hela svaret
    • SYV-besökare

      Om en arbetsgivare vill erbjuda LIA för webbutvecklare?

      Hej, min fråga är kanske lite ovanlig... Om en arbetsgivare vill erbjuda LIA för en yrkeshögskolestuderande, hur hittar man de yh-utbildningar som är pågående - gäller område Data/IT (webbutveckling) och arbetsplatsen finns i Stockholm (ganska centralt i Sthlm)? Tack för all hjälp ni kan bistå...

      Julia: : Hej och tack för din fråga om LiA för webbutvecklare i Stockholm!www.yhguiden.se visar de pågående yrkeshögskoleutbildningar också, inte endast de som har framtida... Läs hela svaret

    Hittar du inte din fråga?

    Skapa en ny fråga