Kimia
    Jag kommer läsa Eng7,under åren på VO.Och Eng7 ger ju 1,0 poäng.
    Men eftersom man inte läser Moderna språk på VO,kan jag då läsa Moderna språk steg 3&4,på komvux?,och tillägga poängen för Moderna språk till 1,0 poäng för Eng7?.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Ja, enligt de nuvarande reglerna, så kan man läsa kurser på KomVux efter gymnasiet för Meritpoäng. Kurserna som ger Meritpoäng räknas då in i Jämförelsetal också.
    Mvh
    Anna SYV