Matilda
    Jag har sökt in till en grundkurs som är 30hp i media och kommunikationsvetenskap men har hittat ett program istället som är 180 hp som börjar till hösten. Är det möjligt för mig att först läsa grundkursen och sen läsa om igen till hösten?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Matilda,
    är du helt säker på att det är exakt samma kurs som ingår i ett program som du sökte som fristående kurs?
    Vill du läsa samma kurs två gånger eller undrar du om det kan bli ett hinder för dig (att du inte blir antagen pga du redan läste en del av utbildningen)?
    Det är nog bäst att du med den frågan kontaktar vägledningen på den skola/universitet dit du söker för att du skall få ett helt korrekt svar.
    Önskar dig allt väl!
    Mvh
    Julia SYV