Victoria
    Jag undrar om man kan läsa ett program på högskola, t.ex. ett ekonomiprogram, och sedan även läsa en fristående kurs samtidigt. Alltså att jag läser ett program på 30HP och sedan utöver detta läser en annan kurs på runt 15HP. Går det att söka in till båda samtidigt och läsa dessa under samma period?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Victoria,
    ja, engligt som Antagning.se lämnar ifrån sig - så kan man tas in på 45 högskolepoäng per termin, vilket motsvarar 1,5 heltid, dvs 150% av studietakt.
    Detta innebär att det är ok att läsa 30 högskolepoäng per termin inom ett program + utöver detta ännu upp till 15 högskolepoäng per termin "annat" - som kan vara ett annat program, som går på halvtid eller fristående kurser.
    Vänligen

    Julia syv