Lindita
    Jag är legitimerad sjuksköterska, har gått grundutbildningen. Jag är intresserad av att läsa vidare, alltså gå ett masterprogram. Frågan är då om jag väljer att läsa ett masterprogram (tex psykiatrisjuksköterska) kan jag efter några år läsa ytterligare ett till om det är så att jag vill byta inriktning (tex operationssjuksköterska)?

    Tacksam för svar, Med vänlig hälsning, Lindita

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, din fråga kan på bästa sättet besvaras av vägledningen på den högskola där du vill studera. Jag vill påminna dig om att studiemedel på eftergymnasial nivå kan man få i Max 12 terminer, därför kan ekonomi sätta stopp för långa studier. Med vänlig hälsning, Mikael syv