Allis
    Hej!

    Jag vill läsa im i en annat ort på grund av personliga skäl. Hur ska jag göra? Ska jag ringa till den skolan själv och prata eller ska nån annan göra det åt mig? Vem ska jag vända mig till, vem ska jag kontakta? Hur ska jag gå tillväga?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du bör nog kontakta din Gymnasieantagning i ditt län/kommun/stad som säkert kan hjälpa till. Dom bör kunna hänvisa dig i rätt riktning när det gäller vem som fattar beslut om vilka skolor och vilka IM program du har rätt att söka på annan ort. Kanske du även kan kontakta din Syv på din grundskola som du kom ifrånför att få veta vilka villkor som gäller för just dig. Hoppas det löser sig. /Lena, Syv