Kimia
    Finns det länkar där man kan läsa kurser i Eng6?,så att det blir självstudier hemma.Jag vill studera själv den kursen för att bli behörig till högskolestudier efter VO!.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    distansutbildningar i engelska kan du hitta på http://www.distansutbildningar.se/engelska___32__.html

    Tänk på att du behöver BETYG i Engelska 6 /inte bara kunskaper/. Du kan skaffa dig KUNSKAPER genom självstudier, men för behörighet behöver du även ett godkänt betyg.

    Engelska 6 bygger på Engelska 5, som i sin tur bygger på Grundskoleengelska.
    Där därför nödvändigt att ha kunskaper i Engelska 5, för att kunna ta till sig kurs Eng 6.

    Vänligen
    Mikael SYV