Daniel SYV

    Hej Hope,
    läkarprogrammet är sedan hösten 2021 - ett 6-årigt universitetsprogram som man läser på heltid. Läkarprogrammet är en mycket krävande utbildning. Det är svårt att komma in på den och det är tuff/krävande att gå den utbildningen. Att studera någonting mer än läkarprogrammet samtidigt som man läser till läkare är mycket svårt (det är få som orkar och hinner) men, formellt sett, är det inte förbjudet att läsa på mer än heltid.
    Utifrån din ålder ser jag att du ska läsa gymnasiet först, innan du kan söka till en eftergymnasial utbildning. Du har alltså några år på dig innan du ska kunna söka till eftergymnasiala utbildningar. Du behöver därför inte bestämma dig redan nu.
    Mina råd är att du gör ditt bästa i alla ämnen och kurser du läser och att du även tittar på många olika yrken på www.framtid.se - en sajt där över 2.ooo yrkesbeskrivningar finns.

    • Elev : Tack så mycket
    • Milla : Vi på FRåGA SYV är glada om våra svar blir till hjälp! lycka till!