Sara
    Hej!

    Jag undrade om man kan läsa läkarprogrammet helt på Engelska i Sverige. (Jag kan tala flyttande Svenska) men Jag är väldigt intresserad att läsa på Engelska. Kan man? I så fall i vilka universitet? Och hur är antagningspoängen?

    Tack i förhand

    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej Sara!

    Tyvärr så finns det i dagens läge inte möjlighet att i Sverige läsa läkarprogrammet på något annat språk än svenska. Vi känner inte heller några planer på att införa möjlighet att läsa läkarprogrammet på ngt. annat språk än svenska inom den överskådliga framtiden.

    Mvh

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare