Isac

    Har tänkt lite vad jag vill läsa på individuellt val och jag känner att jag vill försöka läsa så mycket matte som möjligt vilket är varför jag undrar om jag kan läsa båda kurserna i 3:an.

    • Mikael : Bra att du vill läsa mycket matte! kika på www.matteboken.se där grundskole- och gymnasiala kurser i matte finns upplagda för repetition och självstudier.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Isac,
    det är inte förbjudet att läsa matte 5 och matte specialisering samtidigt. men det är då frågan om din gymnasieskola ska kunna erbjuda den möjligheten. Det är lärarbrist. Om lärarkapacitet i matte är begränsad, kommer de obligatoriska kurser i matte att prioriteras; och matte 5 och spec. är inte obligatoriska kurser.
    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare