Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    heltidsstudier = 20 gymnasiala poäng per vecka.
    Höstterminen på komvux brukar vara i 20 veckor, då hinner man på heltid läsa 400p.
    Vårterminen kan vara i 22 veckor eller t o m upp till 25 veckor, om terminen går in på sommaren, kanske kan vara fram till midsommar. Under en 25v.lång termin hinner man läsa 500p. på heltid.

    Att få läsa på mer än heltid, är ovanligt. Komvux brukar inte ge plats på kurser som motsvarar studier på mer än heltid. Men prata med personal på komvux i den kommunen där du är folkbokförd, förklara varför du tror du kommer klara av studier på mer än heltid, så får vi hoppas att du kanske ska få läsa på lite mer än heltid.

    Mvh

    L.

    Liselotte