Salaheldin
    Hej!
    Jag undrar om jag kan läsa ett nytt språk när jag ska studerar i högskola eller universitet om min utbildning som jag ska läsa är biomedicin eller civilingenjör. Dessutom är jag en svensk medborgare och jag undrar om det kostar något i så fall.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan absolut läsa nya språk på universitet och högskola. Däremot så tror jag inte språk ingår i varken biomedicin eller i civilingenjörsutbildningen - du får nog läsa språk utöver dessa utbildningar. Ibland kan utbildningar innehålla ett visst mått av egna valda kurser och då kanske det är möjligt att läsa språk. Kontakta högskolorna och fråga! /Lena, Syv