SYV-besökare SYV

    Hej!

    Svenska 3 är en 100 poängskurs, vilket betyder att man kan på heltid /om man läser endast den kursen/ läsa den på fem veckor. På Komvux erbjuds ofta möjlighet att läsa på "flex" eller på distans - på heltid på 5 veckor.

    Vad varje folkhögskola kan erbjuda - måste man fråga på just den folkhögskolan. Varje folkhögskola är som ett eget företag; vissa regler är gemensamma men just vilka kurser som erbjuds och i vilken form, under vilken tid - är det en "lokal" fråga, för varje enskild folkhögskola att svara på. Fråga personal på just den folkhögskolan där du läser eller där du vill läsa.

    Lycka till!

    SYV ;)