Leif
    Som rubriken lyder, är min fråga om man kan läsa svenska på komvux på distans?
    mvh
    Leffe

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Leffe,

    de flesta kommuner erbjuder läsa svenska och svenska som andraspråk (som är ett motsvarande ämne) - bl a på distans.
    man vänder sig till den kommunen där man är skriven, folkbokförd...

    Om det stämmer att du är 18 år, då kan du läsa på komvux om du redan har examensbevis eller studiebevis från gymnasiet, dvs om du har "genomfört en 3-årig gymnasieutbildning på ett nationellt program" och om inte - då kan du börja på komvux från 1 juli det kalenderåret som du fyller 20 år.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare