Diana
    hej, Jag undrar om kan man läsa till tandläkare efter gymnasiet om man går på vård- och omsorgsprogram? eller måste man gå på naturprogram? vad gäller att läsa till tandläkare? måste man ha med sig fysik, kemi och biologi?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du går VO så behöver du komplettera med ganska många kurser efter gymnasiet. Först måste du komplettera med Matte 2 och 3 - antingen att du läser till det på VO om det är möjligt eller på Komvux efter gymnasiet. Efter det är du behörig att söka ett Naturvetenskapligt basår på högskolan där du läser resten av matten, fysiken, biologin och kemin. /Lena, Syv