eray
    Kan man byta linje i åk 1 på gymnasiet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Eray,
    det är rektor på den mottagande skola som beslutar om att en elev kan tas in mitt i läsåret eller ej.
    För det första, så måste plats finnas. Om plats finns, tittar rektorn på - hur stor är skillnaden på det som eleven har läst på sin gamla skola och de kurser som elever läser på den nya skolan.
    Kontakta rektor på den utbildningen dit du vill byta - är mitt råd.
    Annars så kan du söka om: göra en ny ansökan till åk1, upprepa antagningsprocessen från förra året.
    Mvh Milla Syv
    Studie- och yrkesvägledare