Adam
    Jag undrar nu då om man med samlat betygsdokument kan komma in på en YH utbildning, för det är så att jag inte orkar med att sitta och läsa en massa onödiga kurser som jag inte alls behöver för det som jag vill plugga/jobba med dvs en DATA-/IT kurs. Så jag undrar då om detta är möjligt?

    MVH Adam

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej.

    Ja om du har minst 2370p från vux (från 1997-2009), om inte så måste du komplettera för ett fullständigt gymnasiebetyg på vux.

    Läs mer på www.yrkeshogskolan.se

    Sök upp studie- och yrkesvägledare på vuxenutbildningen där du bor för att planera dina studier.

    Lycka till!//Lotta