Hej Alexander!
    Gymnasiala kurser läser man på komvux i den kommunen där man är folkbokförd, detta på grund av att det är den kommunen som får ersättning för att ge utbildning. Om du flyttar din adress till en annan kommun, blir den nya kommunen din folkbokföringskommun.
    Sedan är det också så att om man är ANTAGEN till en kurs så får man läsa den, även om man under kursens gång har flyttat till en annan kommun.
    Var du fysiskt bor spelar i detta fallet ingen som helst roll, utan det är vilken kommun som du är folkbokförd i, som spelar roll. Man kan bo utomlands och läsa på distans "på" komvux i sin hemkommun. Sådana vanliga kurser som t.ex matte 2b brukar ofta erbjudas på distans.