Aliyah

    Hej, det är så att jag går på gymnasiet just nu men jag har haft hög frånvaro hela denna termin och funderar på att hoppa av och börja folkhögskola distans i januari. Om jag pluggar på folkhögskola tills jag ska fylla 20, äre möjligt för mig att gå på komvux också samtidigt så jag kan bli klar med mina kurser snabbare?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    betyg från gymnasiet-komvux kurser och det man läser på folkhögskolans Allmän kurs kan tyvärr inte "sammanföras"; om du vill få grundläggande behörighet till högskolestudier måste du antingen få examensbevis (där gymnasiala och komvux-kurser kan ingå) eller Omdöme om grundläggande behörighet från en folkhögskola.
    Vänligen
    Julia